Jest podstawą współczesnego marketingu oraz szansą na upowszechnianie wiedzy na temat danej marki. Reklama zajmuje bardzo ważną rolę we współczesnym świecie, a wiedza na jej temat rośnie. Mimo to reklama jest pojęciem, z którym wiąże się wiele przekłamań oraz błędnych stereotypów. Najbardziej problematyczną kwestią staje się tu określenie celów reklamy. Zdaniem wielu osób, reklama ma zachęcać do zakupu i zwiększać sprzedaż danego produktu. Faktycznie, jest to ważny cel reklamy, jednak nie tylko on powinien być realizowany przez twórców kampanii reklamowych. Jakie są jeszcze cele reklamy? Sprzedaż to podstawa, ważne jest jednak komunikowanie się z potencjalnym klientem. Cele reklamy są też związane z utrwalaniem wizerunku danej marki bądź produktu.

 

Tak często powtarzane w mediach hasła i informacje reklamowe mają przecież nie tylko zwiększyć sprzedać produktów danej marki, ale i sprawić, by na stałe zagościła ona w świadomości klientów. Dlaczego? Bo marka taka staje się bardziej rozpoznawalna, znana, a tym samym wyżej oceniana. Kojarzy się automatycznie z jakością, która dla współczesnych konsumentów jest bardzo ważna. Jak sprawić, by wszystkie cele reklamy zostały osiągnięte? Podstawa to wybór odpowiedniej metody komunikacji pomiędzy firmą a klientem. Czytelny komunikat to podstawa, dzięki któremu reklama może pomagać znanym markom w realizacji swych celów marketingowych i w utrwalaniu swej pozycji na rynku.